2014. január 11., szombat

Svéd vaníliás kalács

vaníliás kalács Az eredeti neve Vetelängd, ami szó szerint "búza hoszzú" vagy "hosszú búza" lenne, de mivel ez a név elég érdekesnek hangzik maradjunk inkább a svéd vaníliás kalácsnál, de akár nevezhetjük pudingos kalácsnak is.
A boltban vettünk sokszor ilyet, mert nagyon finom. Puha tészta, kardamom, fahéj, puding... Engem a kannelbullar-ra emlékeztet.
Még szeptemberben sütöttem csak valahogy elfelejtődött. Pedig eszméletlenül jól sikerült, pont mint a bolti, vagy még jobb is? A tészta nagyon puha és omlós lett, a pudig pedig krémessé tette, igaz nekem egy kicsit folyósra sikerült, mivel még melegen ráöntöttem a tésztára... A cukormázat is ekkor tettem rá, ezért az meg ráolvadt, és nem látszik a képen. (Bár szerintem a cukormáz el is hanyagolható).
svéd vaníliás kalács

Hozzávalók:

  • 2,5 dl tej
  • 10 dkg puha vaj
  • 2,5 dkg élesztő
  • 5 dkg cukor
  • 1 csipet só
  • 40-45 dkg liszt
Töltelék:

  • 15 dkg puha vaj
  • 2 evőkanál pudingpor
  • 1 csomag vaníliáscukor
  • 2 teáskanál fahéj

Kenéshez:
  • 1 tojás
  • szeletelt mandula (nekem nem volt)
  • nagy szemű cukor

Tetejére:
  • vaníliáspuding 4 dl tejből
  • 2 evőkanál cukormáz (porcukor+víz)

svéd vaníliás kalács

Az élesztőt a langyos tejben felfuttatjuk. A lisztet, cukrot, sót összekeverjük. Hozzáöntjük az élesztőt, majd hozzáadjuk a puha vajat. Összegyúrjuk. 
A töltelékhez a hozzávalókat összekeverjük. A tésztát három részre osztjuk kinyújtjuk (kb.40cm szélesre, 15cm magasra) Megkenjük  töltelékkel, majd feltekerjük őket. Fonjuk össze a három tésztát, majd nyomjuk össze mindkét végüket. Hagyjuk kellni 30 percig.
Kenjük meg a tojással, szórjuk meg mandulával, és 180 fokon süssük kb. 25-30 percig. 
Készítsük el a pudingot. A cukormázat is készítsük el a következőképpen: keverjük össze porcukrot, annyi vízzel, hogy egy sűrű masszát kapjunk. Ha a tészta kihűlt öntsük rá a pudingot, és díszítsük a mázzal. 
Svéd fahéjas kalács


4 megjegyzés:

  1. Finom lehet! Én is a napokban sütöttem kalácsot, hasonlóan fonva, almás töltelékkel :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon fincsa lett.Bár én 1 tk fahét 1tk kardamommal csináltam,ha már svéd legyen svéd alapon :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kardamom biztos nem árt neki :) és tényleg svéddé teszi :D

      Törlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...