2013. április 17., szerda

Eper gombóc

Nagyon szeretem a szilvás gombócot. Szilván most nem volt itthon, és amúgy is itt az eper szezon, ezért most eperből készítettem gombócot. A recept ugyanaz, mint a klasszikus gombócnál, a külünbség csak annyi, hogy szilva helyett epret tettem bele. Nagyon ízlett a családnak. :)
eper gombóc

Hozzávalók:

1 kg burgonya
1 csipet só
2 tojás
15 dkg liszt
10 dkg graham liszt vagy teljes kiőrlésű liszt (sima is jó)

Töltelék:
fél kg eper
minden gombócba egy teáskanál porcukor
eper gombóc



A burgonyát héjában megfőzzük, majd lehúzzúk a héját. Összetörjük, és összegyúrjuk a többi hozzávalóval. Annyi lisztet adjunk hozzá, hogy a tészta ne ragadjuk. Jól kilisztezett felületen nyújtsuk ki, majd vágjuk kb. 5X5 cm kockákra. Tegyünk bele egy kisebb epret (ha nagy vágjuk félbe) és szórjuk meg egy teáskanálnyi porcukorral. Formáljuk gombóccá. Lobogó vízben főzzük addig, amíg fel nem jönnek a tetejére. Ezután píritott zsemlemorzsában forgassuk meg.
eper gombóc

eper gombóc

eper gombóc

eper gombóc


Recept forrása: Rita konyha

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, talán még jobban szeretném mint szilvával! ;-)

    VálaszTörlés
  2. Remek ötlet! Én sárgabarackkal szoktam még, de eperrel is finom lehet!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...