2013. január 3., csütörtök

Vargabéles eperöntettel

Húsleves volt a hétvégén és maradt egy csomó cérnametélt. Ennek a felhasználására készült a vargabéles. A deszert.eu receptjét készítettem, annyit változtattam, hogy nem tettem bele vajat és kihagytam a rétestésztát, mert itt nem nagyon lehet kapni. Tortaformába sütöttem, hogy jobban nézzen ki. Ha van epretek, mindenképp készítsétek el az eperszószt hozzá, mert isteni! Ha nem készítetek hozzá eperszószt, akkor tehetek a vargabélesbe egy kicsit több cukrot. :)
Vargabeles


Hozzávalók: (20 cm tortaformához)

  • 300 g (kész) cérnametélt 
  • 350 g túró (félzsíros)
  • 50 g kristálycukor 
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 50 ml tejföl 
  • 2 db tojássárgája
  • 2 db tojásfehérje
  • 1 db citrom reszelt héja
  • 5 marék mazsola

Az eperöntethez:
  • 390 g eper 
  • 90 g kristálycukor
Vargabeles eperöntettel

Elkészítés:

A túrót összekeverjük a tojássárgájákkal, a cukor felével, vaníliás cukorral. Hozzáadjuk a tejfölt, a citromhéjat, a mazsolát és a tésztát.
A tojásfehérjét a maradék cukorral kemény habbá verjük. A tortaformát/tepsit kivajazzuk.
170 fokon 40-50 percig sütjük.
Amíg sül elkészítjük az epermártást. Az epret összefőzzük a cukorral alacsony hőfokon. Közben folyamatosan kevergetjük. Addig főzzük, amíg darabos szószt nem kapunk. 


vargabeles


maradek cernametelt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...