2012. november 10., szombat

Spanyolország


Az őszi szünetben Madridban voltam. Nagyon tetszett a város. Jártam a Pradóban, amely a világ egyik legrégibb és leghíresebb képtára.  Voltam a királyi palotában és láttam sok szép templomot is. Persze a vidámparkot sem hagyhattuk ki. Sajnos pont olyan nap mentünk, amely napon kuponnal féláron lehetett bemenni (mi erről nem tudtunk szóval mi teljes áron mentünk be), ezért eszméletlen tömeg volt és mindenhez egy órát kellett sorba állni, de megérte.
 (Prado múzeum)
Sokszor ettünk esténként éttermekben, vendéglőkben, kihasználva, hogy Madridban szinte magyar árakon van minden, így kipróbálhattam a Spanyol specialitásokat. A paella nekem annyira nem ízlett, mert nem szeretem a tenger gyümölcseit. Mivel egy nagy paella tálat rendeltünk több személyre igyekeztem kikerülni a tengeri herkentyűket, de sajnos a rizs is vett át az ízükből…
Fájl:Paella de Socorro.JPGkép forrása: wikipédia
Megkóstoltuk a Spanyol bablevest is. (sajnos az eredeti nevére nem emlékszem) Nagyon finom volt. Hasonlított a magyarhoz és szerintem emiatt ez az ételük ízlett nekem a legjobban. Hasonló levest készítenek lencséből is (ez is nagyon, finom). Volt ahol tényleg leves volt, de volt ahol inkább főzelék.
A tortilla de patata is belopta magát a szívembe. A neve kicsit megtévesztő. Én először azt hittem tortilla valamilyen töltelékke, de hamarosan kiderült krumplis omlett.
A gazpachot feltétlen meg szerettem volna kóstolni. Sok helyen azonban csak nyáron szolgálják fel, de szerencsére találtunk egy helyet ahol lehetet kapni. Nagyon finom. A paradicsom mellet határozottan érződik az uborka íze.
 kép forrása: wikipédia
A spanyoloknál gyakori a tapas. A tapas az ital mellé felszolgált harapnivaló gyűjtőneve. Sok helyen adják a sör, vagy bor mellé, de sok helyen külön felszámolják. Mi tapasnak több helyen Oliva bogyót kaptunk, de volt ahol sült csirke szárnyat.
Sok étteremben lehet kapni sült paprika tálat (sajnos nem tudom a nevét). Ez is egyféle tapas. A paprikák közül valamelyik erős és valamelyik nem. Ezért kicsit orosz rulett szerű, hogy ki találja meg az erőset. Mi többször ettünk ilyen tálat, de sohasem én találtam meg az erőset. Volt, ahol egyáltalán nem volt benne erős…
A spanyolok imádják a sonkát. Sok helyen találunk sonka múzeumot (museo del jamon), ami igazából egy hentes és vendéglő egyben. Itt már egy euróért vehetünk italt és különböző szendvicseket. A boltban is, ha sonkát veszünk csak rámutattunk a felakasztott sonkák közül egyre, és szépen lenyesnek nekünk belőle.
Spanyol édességet nem ettem, mert a közelünkben francia cukrászda volt. Érdekes módon kürtöskalácsot is árultak. Amikor megláttuk a kiírást az ajtón, hogy „kürtöskalács”, rögtön bementünk és vettünk. Amikor mondtuk az eladónak, hogy egy kürtöskalácsot szeretnénk, először fogalma sem volt miről beszélünk. Végül persze megértette és egy szép nagy diós példánnyal tértünk haza.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...