2012. november 12., hétfő

Linzer - Omlós, lekváros


A nagymamámtól kaptam ezt a receptet. Most csináltam meg először, és őszintén szólva nem is olyan egyszerű, mint hittem. Elég sok időbe telik a nyújtás és a kiszúrás, de szerintem megéri a munkát. 1 nappal előbb érdemes elkészíteni, hogy megpuhuljon. Nagyon finom olmós. 


Hozzávalók: (kb. 40 darabhoz)
60 dkg liszt
40 dkg margarin
20 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja
1 csomag sütőpor
Lekvár (a megkenéshez)






A lisztet szitáljuk egy tálba, és keverjük el a sütőporral és a porcukorral. Adjuk hozzá 1 citrom reszelt héját, majd a kockákra vágott hideg margarint. Gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze, majd tegyük hűtőbe legalább negyed órára. Ezután nyújtsuk, és szaggassuk ki. (Én nem az egész tésztát nyújtottam ki, egyszerre hanem csak a felét. A másikat addig a hűtőben hagytam. Miután az elsőből kiszaggattam a formákat, a maradék tésztát visszatettem a hűtőbe, amíg a másodikból szaggattam formákat. Ezzel a módszerrel nekem nem ragadt le és lágyult meg a tészta.)
180 fokon 9 perc alatt megsütjük, majd kihűtjük. Ha kihűlt lekvárral összetapasztjuk őket. A lekváros linzereket, érdemes kicsit állni hagyni.







3 megjegyzés:

  1. Köszönöm a receptet! Valami eszméletlenül jól sikerült. Vendégek voltak nálunk, és ők is elkérték a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon jó a recept. Ezer köszönet :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...